Povinné informace o Dětském domovu
Povinné informace o Dětském domovu Klubíčko dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
1. Název
Dětský domov Klubíčko
2. Důvod a způsob založení
Již od roku 1930 DD v Náměšti nad Oslavou a od roku 1939 DD v Hrotovicích nepřetržitě zabezpečuje komplexní výchovnou a vzdělávací péči umístěným dětem, které nemohou být ze závažných důvodů vychovávány ve vlastní rodině.
Dne 1. 1. 2023 sloučením obou pracovišť vznikl Dětský domov Klubíčko.
Předmětem činnosti organizace je zajištění výchovy a vzdělávání v souladu s platnými předpisy. Předmětem činnosti je dále zajištění navazujícího sociálního zázemí včetně poskytování stravování, ubytovacích služeb, pořádání vzdělávacích, kulturních a poznávacích akcí. Veškeré tyto činnosti je organizace oprávněna provádět s využitím zřizovatelem svěřeného majetku.
3. Organizační struktura
Statutárním orgánem organizace je ředitelka, která je jmenována a odvolávána Radou Kraje Vysočina. Po dobu nepřítomnosti ředitelky organizace ho zastupuje v plném rozsahu jeho zástupkyně – zástupce statutárního orgánu. Poradním orgánem ředitelky DD je pedagogická rada složená ze všech pedagogických pracovníků.
Organizace zřizuje tyto úseky:
- výchovný
- ekonomicko – hospodářský, provozní úsek
Za úsek ekonomicko – hospodářský zodpovídá ekonom školního zařízení.
4. Kontaktní spojení
Dětský domov Klubíčko
Adresa: Krátká 284, 675 71 Náměšť nad Oslavou
Telefonní spojení Náměšť nad Oslavou:
ředitelka: +420 721 052 930
zástupkyně ředitelky: +420 739 480 082
ekonomka: +420 739 480 083
vychovatelé: +420 739 480 084 (na toto číslo je možné volat dětem)
E-mail: reditel@ddklubicko.cz, zástupcenamest@ddklubicko.cz, ekonomnamest@ddklubicko.cz
Telefonní spojení Hrotovice:
ekonomka: +420 731 002 173
sociální pracovnice: +420 731 002 482
vychovatelé: +420 731 002 365 (na toto číslo je možné volat dětem)
E-mail: ekonomhrotovice@ddklubicko.cz, socialni@ddklubicko.cz
Identifikátor datové schránky: gfjt4nu
5.Případné platby lze poukázat
číslo účtu 107-1894070247/0100
6. IČ
60418371
7. DIČ
nejsme plátci DPH
8. Žádosti o informace
Informaci, kterou je dětský domov povinen poskytnout, je faktický údaj týkající se otázky v působnosti ředitele dětského domova, nikoliv však komentář, názor na určitou skutečnost, popř. výklad právního předpisu týkajícího se dětského domova. Žadatelem může být každá fyzická či právnická osoba. Vůči žadatelům má zodpovědnost za poskytování informací ředitel dětského domova.
9. Příjem žádostí a dalších podání
Žádost o poskytnutí informace se podává ústně nebo písemně, a to i prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací na výše uvedené kontaktní spojení.
Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
Ze žádosti musí být zřejmé, komu je určena, a že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu tohoto zákona. Fyzická osoba uvede v žádosti jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu nebo adresu bydliště a adresu pro doručování. Právnická osoba uvede název, identifikační číslo osoby, adresu sídla a adresu pro doručování. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
Neobsahuje-li žádost tyto údaje není žádostí ve smyslu tohoto zákona.
Dětský domov posoudí žádost a:
- v případě, že nebudou žadatelem uvedeny požadované identifikační údaje o své osobě, vyzve ho k doplnění žádosti, a to ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti. Pokud žadatel této výzvě nevyhoví do 30 dnů ode dne jejího doručení, žádost odloží
- v případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil. Neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne o odmítnutí žádosti
- v případě, že se požadované informace nevztahují k dětskému domovu, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli
- nerozhodne-li dětský domov o odmítnutí žádosti, poskytne informaci v souladu se žádostí ve lhůtě nejpozději do 15 dnů ode dne přijetí této žádosti nebo ode dne jejího doplnění
- ze závažných důvodů může být lhůta prodloužena o 10 dní, žadatel musí být o prodloužení lhůty informován
10. Opravné prostředky
Proti rozhodnutí ředitele dětského domova o odmítnutí žádosti může žadatel podat k nadřízenému orgánu odvolání do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí o jejím odmítnutí. Z odvolání musí být zřejmé, kdo jej podává, kterého rozhodnutí se týká a co se navrhuje. Pokud některé z těchto náležitostí písemně podané odvolání neobsahuje, vyzve dětský domov žadatele, aby odvolání ve stanovené lhůtě doplnil. Odvolání přijímá a eviduje ředitel dětského domova.
Odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti předá spolu se spisovým materiálem ředitel zařízení nadřízenému orgánu ve lhůtě 15 dnů ode dne jeho doručení.
11. Formulář
Žádost o informaci podle zákona č. 106/1999 Sb., zde ke stažení
12. Přehled nejdůležitějších právních předpisů
Základní právní předpisy a jejich pozdější znění
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád
Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví
Zákon č. 94/1963 Sb., o rodině
Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí
Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů
Zákon č. 129/2000 Sb., o krajích
Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce
Zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě
Zákon č. 110/2006 Sb., o životním a existenčním minimu
Vyhláška č. 58/1991 Sb., o vymezení obsahu mzdových prostředků
Vyhláška č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých
Vyhláška č. 438/2006 Sb. kterou se upravují podrobnosti výkonu ústavní výchovy a ochranné výchovy ve školských zařízeních
Vyhláška č. 137/2004 Sb., o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných
Nařízení vlády č. 590/2006 Sb., kterým se stanoví okruh a rozsah jiných důležitých osobních překážek v práci
Nařízení vlády č. 222/2010 Sb., o katalogu prací ve veřejných službách a správě
Nařízení vlády č. 564/2006 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě
13. Sazebník úhrad za poskytování informací
Cena fotokopie
– černobílé
cena fotokopie formátu A4 | 2,00 Kč |
cena fotokopie formátu A4 oboustranně | 4,00 Kč |
– barevné
cena fotokopie A4 | 5,00 Kč |
cena fotokopie A4 oboustranně | 10,00 Kč |
Cena počítačového výstupu
za každou stránku A4 | 2,00 Kč |
Cena technického nosiče dat
disketa | 10 Kč |
CD-ROM | 15 Kč |
Náklady spojené s odesláním
dle aktuálního sazebníku poštovních služeb České pošty
balné neúčtujeme
Náklady spojené s rozsáhlým vyhledáváním informace
doba zpracování a vyhledávání informace se účtuje ve výši 150,00 Kč za každou započatou hodinu
Úhrady nákladů za poskytnuté informace jsou příjmem dětského domova.